امام جمعه موقت قشم با بیان اینکه رویداد غدیر مفتاح و مطلع اقامه تمام ارزش های الهی است، گفت: با مرور اجمالی ادیان الهی و کتاب های آسمانی، به راحتی می توان دریافت که بعد از توحید، موضوعی به پایه موضوع رهبری و راهبری بشری و اصول اعتقادی نبوت و امامت نمی رسد.

حجت‌الاسلام روح‌الله معصومی: رویداد غدیر مطلع اقامه تمام ارزش‌های الهی است

حجت الاسلام روح الله معصومی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم با گرامیداشت آغاز دهه امامت و ولایت اظهار کرد:  عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت است و در این روز ولایت حضرت علی (ع) توسط رسول اکرم (ص) ابلاغ و با توجه به خطبه طولانی پیامبر اسلام در خطبه غدیریه، جایگاه ولایت تبیین شد. 

وی ادامه داد: همه مسلمانان وظیفه دارند این روز بزرگ را گرامی دارند، چرا که این عید خجسته، روز هدایت و راهنمایی است و باید در حد توان برای جوانان از اعتقاد به ولایت سخن بگوییم.

امام جمعه موقت قشم تصریح کرد: در قرآن و روایات موضوعی مهم تر از امامت، ولایت و وصایت امیرالمومنین و ائمه طاهرین علیهم السلام وجود ندارد؛ موضوعی که در جریان غدیر، در قله و اوج برای فهم تمام حقایق ناب بشری قرار گرفت.

حجت الاسلام معصومی با اشاره به اینکه فرهنگ غدیر، حل المسائل بحران های بشری است، گفت: امروزه بحران جهان، بحران مدیریت است. جهان اسیر طاغوت هایی است که ملت ها را به سوی پرتگاه بی هویتی می کشانند. از این رو مدیریت جهانی، امر مهمی است و پیامبر خدا(ص) در غدیر می خواستند این مشکل عالم را برای همیشه حل کند.

وی ادامه داد: تأمل در آیه ۶۷ سوره مائده خود گویای اهمیت محوری امر ولایت و سرپرستی جامعه است، آیه ای که در آن خدای متعال به عزیزترین و محبوب ترین مخلوقش چنین هشدار می دهد: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» و معنی آن این است که ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد (به خلق) برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکرده‌ای.

امام جمعه موقت قشم توضیح داد: همچنان که تدبر در آیه سوم همین سوره «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا به این معنی که امروز با نصبِ علی بن ابی طالب به ولایت، امامت، حکومت و فرمانروایی بر امت دین تان را برای شما کامل، و نعمتم را بر شما تمام کردم، و اسلام را برایتان به عنوان دین پسندیدم»؛ گویای این حقیقت است که نتیجه زحمات همه انبیاء و پیغمبر اکرم (ص) در روز غدیر به ثمر نشست.

منبع: خبرگزاری تقریب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.